Syftet med reklamkampanjen & Målgruppen!

Syftet med den här reklam/informationskampanjen är att att marknadföra Soloteket Bruno, och på så sätt dels öka antalet kunder, samt nå ut till målgruppen och få de intresserade av att oftare nyttja tjänsterna som företaget har att erbjuda.

Under arbetsprocessen ska/kommer jag även att lära mig hur vägen från idé till produkt ser ut, och genom att redovisa det jag utfört i denne blogg påvisar jag vad jag lärt mig och min utveckling.

Målgruppen jag riktat mig mot:
Målgruppen som jag valt att fokusera denne kampanj på är studerande. Anledningen till att jag valde att rikta mig mot denna grupp är för att Bruno har studentrabatt på sina priser, vilket gör det billigare för alla ungdomar som kommer hit och vill sola. Och den rabatten kan jag dra mycket nytta av och presentera utåt i min marknadsföring för att på så sätt finna företaget ännu mer lockande.



RSS 2.0