Metod.

Förstudiefasen: 
Reklamkampanjen började med att jag tog reda på information om företaget, tittade på de olika priserna och de olika grupperna med kunder som utnyttjar tjänsterna, samt vilka aspekter som drar in mest pengar/är de mest lönsamma. Utefter det kom jag fram till den målgrupp som var mest lönsam att fokusera på/var lättast och bäst att använda sig av och började sedan arbetet med att ta fram produkterna.

Kreativt skede/produktion:
Prototypen på layouten lades fram efter målgruppens intresse för att locka till sig fler kunder, och när grafikerna hade fått ett godkännande arbetades slutprodukten fram. 

När den sedan var färdig kontaktades de ansvariga för annonsering på facebook och ett publiceringsdatum bestämdes.

Utvärdering:
Här gjordes samma arbete som i förstudiefasen med syftet att sedan kunna ta fram om reklamkampanjen nådde ut och lyckades med sitt mål. Informationen som samlades in i början ställdes mot de nya siffrorna för att på så sätt få tydliga bevis på hur arbetet fungerat. 

Genom att fråga kunderna, speciellt de nya, om deras ålder och hur de fick reda på verksamheten kom jag lättare fram till slutsatsen om arbetet lyckats eller inte.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0